SWO heeft een gedragscode die van toepassing is op alle medewerkers en vrijwilligers.
Daarin staat hoe wij met elkaar omgaan en wat te doen als er sprake is van ongewenst gedrag.

Het creëren van een sociaal veilige (werk)omgeving doe je niet alleen door zelf het gewenste gedrag te vertonen en uit te dragen, maar ook door op te treden tegen ongewenst gedrag door anderen. Iedereen draagt vanuit zijn eigen verantwoordelijkheid daaraan bij. Uitgangspunten voor het gedrag zijn vastgelegd in onze gedragscode. Deze geldt voor alle medewerkers en vrijwilligers, ongeacht hun functie en rol binnen SWO.

Wij nemen onze dienstverlening serieus en doen dan ook ons best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht het voorkomen dat u toch niet geheel tevreden bent, dan horen wij dit graag terug. In onze gedragscode is vastgelegd hoe een klacht over gedrag, onze werkwijze of dienstverlening ingediend en afgehandeld wordt.

Wij gaan ervanuit dat we samen tot een passende oplossing kunnen komen. Als dat echter niet lukt, is ons klachtenprotocol van toepassing. De klacht wordt vertrouwelijk behandeld door een onafhankelijke (externe) vertrouwenspersoon: mw. Marianne Overberg.

Wilt u onze gedragscode inzien? U kunt deze opvragen bij de secretaris: